• جمعه ۲۱ مهر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 967-10314-5
  • خبرنگار : 60
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان خبرداد:

تشکیل هزار و 684 فقره پرونده حقوقی و کیفری در پایانه بار بندرعباس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و 684 فقره پرونده وارده حقوقی و کیفری میان رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی در پایانه بار بندرعباس تشکیل و به آنان رسیدگی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، داریوش باقرجوان در جمع خبرنگاران از رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف پایانه بار بندرعباس و مختومه شدن آنان در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: شورای حل و اختلاف ویژه حمل‌ونقل برون‌شهری به‌منظور حل‌وفصل مشکلات حمل‌ونقلی در سال 83 در محل پایانه بار بندرعباس تشکیل شد که باید گفت پایانه بار بندرعباس اولین پایانه باری است که دارای شورای حل اختلاف در بین پایانه بارهای سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه حمل‌ونقل  آن‌گونه که در ماده 189 قانون برنامه سوم آمده، کاهش مراجعات مردم بر محاکمه قضایی رفع اختلافات محلی و بیشتر حل‌وفصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه صلح و سازش و از بین بردن پرخاشگری و ستیزه‌جویی از اهداف ایجاد شوراهای حل اختلاف است، افزود: از هزار و 684 فقره پرونده وارده در سال 96 شورای حل اختلاف حمل‌ونقل پایانه، هزار و 225 فقره منجر به صلح و سازش و رضایت طرفین شد و 459 فقره پرونده با صدور حکم مختومه گردیده است.

باقرجوان با بیان اینکه غیر از پرونده‌های وارده و مختومه حداقل روزانه شکایت‌های وارده بیش از 20 الی 30 مورد تلفنی است، اضافه کرد: مسائلی از قبیل عدم پرداخت کرایه، تصادفات، مطالبه طلب، عدم تخلیه بار، برگشت از بارگیری، دریافت کمیسیون اضافی در انبارها، کانتینرهای خسارتی و دیرکرد کانتینرها، حق توقف و خروج کامیون به علت آماده نبودن مدارک در اسکله، عدم تطبیق بار با مدارک گمرکی مثل برگ سبز و مجوز عبور در این شورا حل‌وفصل می‌شود.

وی در پایان گفت: از این تعداد پرونده 50 درصد ارجاعی از پلیس‌راه‌ها ، 40 درصد مربوط به بخش حمل‌ونقل داخلی و مشکلات رانندگان با شرکت‌های حمل‌ونقلی(عدم پرداخت کرایه، دریافت کمیسیون اضافی، حق توقف و غیره) و 10درصد مشکلات کسبه و مغازه‌داران و اختلافات شخصی و متفرقه است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: