• سه شنبه ۱۷ بهمن ماه، ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 9611-1090-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در قشم گشایش یافت

نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی و ششمین دفتر در استان هرمزگان، با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، امام جمعه، و جمعی از مسئولین قضایی و شهرستانی در قشم گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس از قشم، رئیس کل دادگستری هرمزگان در آیین افتتاح این دفتر در قشم گفت: از سال 88 و با استقرار سیستم cms ، بسیاری از کاغذبازی ها و مشکلات مردم و دستگاه قضا در این رابطه کاسته شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری بیان کرد: بررسی لحظه ای وضعیت پرونده ها از پایتخت، مراکز استان ها، عدم نیاز به حضور در دادگستری و همچنین صرفه جویی در وقت ارباب رجوع را مهمترین دستاورد دفاتر خدمات الکترونیک برشمرد.

وی سرعت در ابلاغ اوراق قضایی، حرکت در مسیر اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی، ابلاغ احکام از طریق الکترونیک و پیگیری پرونده ها در شهرستان های مختلف را از دیگر ویژگی های بارز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دانست.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، با بیان اینکه هم اکنون سه دفتر در بندرعباس، یک دفتر در بندر لنگه و یک دفتر در پارسیان به بهره برداری رسیده، اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال، دو یا سه دفتر دیگر در استان به بهره برداری برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که حدود 90 تا 95 درصد امورات محوله دادگستری در این دفاتر انجام شود و از حجم مراجعات مردمی به دادگستری ها کاسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، دفتر خدمات الکترونیک قضایی قشم را در زمره بهترین دفاتر استان هرمزگان برشمرد و افزود: راه اندازی این دفتر شکیل در منطقه ای مناسب از شهر، زمینه برای اشتغالزایی تعداد قابل ملاحظه ای از متخصصین فراهم کرده که این موضوع، کار را بیش از پیش ارزنده کرده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این مراسم، با ثبت نخستین اظهارنامه الکترونیکی، رسما کار این دفتر را آغاز کرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: