• دوشنبه ۸ مرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 975-790-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

بررسی اثر "زاویه ددرایز بر پدیده کوبش به روش عددی"

خبرگزاری ایسنا در نظر دارد در راستای رسالت کاری خود اقدام به معرفی پایان‌نامه‌هایی دانشجویی کند تا در راستای حمایت از تلاش دانشجویان، پایان‌نامه‌ها به مخاطبین فهیم ایسنا معرفی شود .

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس ، این پایان‌نامه، توسط  "پویا فتاحی" در مقطع کارشناسی  رشته مهندسی دریا – گرایش کشتی‌سازی از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استاد راهنمایی دکتر محمود غیاثی و دکتر حسن قاسمی در  آبان 1396 ارائه‌شده است .

خلاصه این پایان‌نامه

امروزه گستره‌ی استفاده از شناورهای پروازی برای کاربرد‌های گوناگون گسترش‌یافته است. بهبود عملکرد هیدرودینامیکی شناور پروازی یکی از چالش‌های مهم طراحان از دیرباز تاکنون بوده است. یکی از روش‌های مورداستفاده برای تحلیل هیدرودینامیک این‌گونه شناورها روش ورود گوه  به آب است. سرعت‌بالای شناور پروازی  و برخورد با امواج خروشان سبب ایجاد حرکات شدید با دامنه بزرگ و وارد آمدن نیروهای هیدرودینامیکی عظیمی به سازه شناور می‌شود. بنابراین طراحی مناسب سازه‌ی این شناورها از اهمیت بسزایی برخوردار است. نیروی برآ ی وارد بر بدنه‌ی شناور یکی از مهم‌ترین این نیروهاست که کاملاً وابسته به شکل مقاطع  و سرعت برخورد شناور با آب است .

در این پایان‌نامه، با استفاده از نرم‌افزار تجاری استار سی‌سی‌ام پلاس به تحلیل هیدرودینامیکی ورود گوه دوبعدی به آب پرداخته‌شده و توزیع فشار و نیروهای وارد بر بدنه محاسبه می‌شود. همچنین با تغییر زاویه ددرایز  و سرعت برخورد  اثرات هیدرودینامیکی این پارامتر‌ها بررسی می‌شود. گوه‌های 20، 25 ، 30 ، 35 و 40درجه در سه ارتفاع سقوط 0.2 ، 0.5 و 0.75 متری موردبررسی قرار می‌گیرند، و توزیع فشار در همه‌ی حالت‌های مذکور ثبت و با نتایج آزمایشگاهی مقایسه می‌گردد تا اثر زاویه ددرایز و سرعت برخورد بر پدیده کوبش  بررسی شود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: