• دوشنبه ۱۵ مرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 975-1884-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان:

نظارت بر تخصيص اعتبارات اشتغال فراگير و روستايي ضروری است

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: موضوع نظارت بر تخصيص اعتبارات اشتغال فراگير و روستايي براي تحقق اهداف طرح به ويژه در زمينه ايجاد اشتغال مهم و ضروری است و در اين رابطه كميته نظارت بر توزیع اعتبارات در استان فعال شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، ايرج حيدري در نشست كارگروه تخصصي اشتغال استان هرمزگان كه با محوريت  پيگيري جذب اعتبارات اشتغال روستايي و فراگير برگزار شد، با اشاره به اهميت  جذب اين  اعتبارات براي استان، عنوان كرد: جذب كامل سهم استان از محل اشتغال فراگير و روستايي  مي تواند نقش به سزايي در بهبود توليد و اشتغال استان  در پي داشته باشد.

وي گفت: بانك هاي عامل استان عملكرد خوبي در تخصيص اعتبارات اشتغال روستايي و فراگير در سطح استان داشته اند كه اين روند بايد با سرعت بيشتري ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان با تقددير از عملكرد بانك كشاورزي استان در جذب كامل اعتبارات اختصاص يافته به اين بانك از محل اشتغال روستايي و فراگير، خاطرنشان كرد: ساير بانك های استان همچون پست بانك و صندوق كارآفريني استان  سرعت خود را در تخصيص اعتبارات بالا ببرند و اگر موانعي در مسير جذب كامل اعتبارات اشتغال روستايي و فراگير دارند به استانداري منعكس تا از طريق وزارت كشور و كارگروه كشوري پيگيري و مرتفع شود.

وي با اشاره به اهميت نظارت بر تسهيلات پرداختي به طرح هاي اشتغالزايي در سطح استان از محل اعتبارات اشتغال  روستايي و فراگير، بيان کرد: كميته نظارت بر پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي و فراگير سريعا  با محوريت  دفتر سرمايه گذاري استانداري، اداره كل تعاون، كار و رفاه امور اجتماعي استان، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، دستگاه هاي متولي طرح ها و بانك هاي عامل کار خود را در استان آغاز کند.

حيدري تصريح كرد: كميته نظارت وظيفه دارد بررسي كند اعتبارات تسهيلات اشتغال روستايي و فراگير كه به متقاضيان طرح ها پرداخت مي گردد در محل دقيق خود و با هدف ايجاد اشتغال صرف می شود.

معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان خاطرنشان كرد: بررسي ميزان پيشرفت طرح ها وظيفه كميته نظارت است و پس از تاييد اين كميته اقساط بعدي طرح هاي توسط بانك هاي عامل پرداخت خواهد شد.

وي گفت: در جلسات آتي كارگروه تخصصي اشتغال  هر كدام از دستگاه هاي اجرايي استان موظف هستند  به صورت مستند پيشرفت طرح هاي اشتغالزايي خود را به كارگروه ارائه کنند.

حيدري خاطرنشان كرد: بانك هاي عامل تا پيشرفت طرح ها از سوي كميته نظارت مورد تاييد قرار نگرفته است از پرداخت اقساط بعدي طرح ها خوداري كنند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان با اشاره به اهميت تحقق مقوله مهم اشتغال در توزيع اعتبارات اشتغال فراگير و روستايي، بيان داشت: اعتباراتي كه در حوزه اشتغال روستايي و فراگير توزيع مي گردد بايد به اهداف واقعي خود در حوزه اشتغال و توليد دست يابد و اين اعتبارات به افراد واجدالشرايط اختصاص يابد.

وي افزود: كميته نظارت وظيفه دارد از آغاز پرداخت تسهيلات تا پايان روند اجراي طرح بر روند پيشرفت كار نظارت كند و از هر مرحله پيشرفت طرح ها به كار گروه به صورت مستند گزارش ارائه کند.

حيدري  با اشاره به تجربه موفق چندين ساله كميته امداد امام خميني (ره) در اجراي طرح هاي خرد اشتغالزايي، عنوان كرد: ساير نهاد هاي حمايتي استان همچون بهزيستي و بنياد شهيد از تجربيات كميته امداد امام خميني(ره) در اجراي طرح هاي خرد اشتغالزايي با هدف توانمند سازي مددجويان خود با استفاده از تسهيلات اشتغال روستايي و فراگير بهره بگيرند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: