• پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
  • دسته بندی : سياسی
  • کد خبر : 975-5085-5
  • خبرنگار : 60
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

رئیس امور سلامت اداری صیانت از حقوق مردم:

مردم باید بتوانند آزادانه نظراتشان را اعلام کنند/ باید خسارات وارد شده به مردم جبران شود

رئیس امور سلامت اداری صیانت از حقوق مردم گفت: اینکه مردم باید آزادانه به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند و باید بستر قانونی لازم را فراهم کنیم تا مردم آزادانه نظراتشان را اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، فردین خرازی در پنجمین جلسه شورای اداری استان هرمزگان اظهار کرد: مجموعه نارضایتی در کشور ناشی سه مولفه است که شامل اعتراض به وضعیت اقتصادی و بیکاری در جمع فارغ التحصیلان که در هرمزگان هم وضعیت مطلوبی ندارد، نارضایتی عمومی به فساد افسارگسیخته هم در بخش دولتی هم در بخش خصوصی و هم در سایر نهادهای عمومی، عدم مسئولیت پذیری و پاسخگویی دستگاه های اجرایی به حقوق مردم است.

وی با اشاره به اینکه از سال 92 تنظیم منشور حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفت که مهمترین بخش آن در نظام اداری بود، افزود: بی تردید یکی از فاخرترین متون نظام اداری طول تاریخ کشورمان همین بخش حقوق شهروندی در بخش نظام اداری است.

رئیس امور سلامت اداری صیانت از حقوق مردم با بیان اینکه حق برخورداری از کرامت انسانی از مهمترین حقوق شهروندان است و باید همواره شهروندان مورد تکریم قرار گیرند، تصریح کرد: حق دسترسی آسان به خدمات اداری باید سرلوحه امور دستگاه های اجرایی باشد و شهروندان باید به سهل ترین و ارزانترین مسیر ممکن از این خدمات بهره مند شوند.

خرازی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی میزخدمت ارائه خدمات مناسب به شهروندان و بهبود روند انجام فعالیت های دستگاه های اجرایی است، عنوان کرد: رئیس جمهور به جد به دنبال طرح میز خدمت است و در گزارش گیری از استان ها از 100 نمره ممکن، میانگین دستگاه های ستادی 42 اما میانگین استانی و شهرستانی 18 است که نشان می دهد دستگاه های اجرایی در زمینه ستادی مناسب کار کرده اما در استان ها فاصله عمیقی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید آزادانه به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند و باید بستر قانونی لازم را فراهم کنیم تا مردم آزادانه نظراتشان را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: یک شهروند اگر شکایتی کرد باید مطالبه پاسخ داشته باشد و این حق شهروند است که به شکایت و انتقادش رسیدگی شود.

رئیس امور سلامت اداری صیانت از حقوق مردم اضافه کرد: خسارت وارد شده به مردم از سوی یک دستگاه اجرایی یا مامور یک دستگاه اجرایی باید جبران شود و حقی از شهروندان تضییع نشود و باید این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: