• سه شنبه ۳ مهر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 977-514-5
  • خبرنگار : 60
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک هرمزگان خبر داد:

فرصت دو ساله به‌منظور تعویض اسناد دفترچه‌ای / اتمام عملیات آرشیو الکترونیک و حذف گردش فیزیکی پرونده‌های ثبتی

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان هرمزگان گفت: افراد دارای سند دفترچه‌ای تا دو سال آینده فرصت دارند برای دریافت سند تک‌برگی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سید مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افراد دارای سند دفترچه‌ای تا دو سال آینده فرصت دارند برای دریافت سند تک‌برگی اقدام کنند، در غیر این صورت بعد از مدت مقرر ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای است.

  مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: داشتن بارکد امنیتی، نمایش کروکی نقشه جامع و غیرقابل جعل بودن از مهم‌ترین مزایای سند تک‌برگی است.

هاشمی گفت: از ابتدای امسال بیش از هفده هزار سند تک‌برگی در هرمزگان صادر شده است.

وی همچنین اظهار کرد: متقاضیان برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اخذ سند تک‌برگی می‌توانند به اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان مربوطه و دفاتر پستی مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان هرمزگان با بیان اینکه هزینه دریافت سند تک‌برگ نیز 57 هزار و 750 تومان است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده تا پایان سال جاری اسناد مالکیت باقیمانده اراضی ملی در استان هرمزگان صادر می‌گردد.

وی گفت: تاکنون بیش از سیصد هزار هکتار از اسناد اراضی ملی مورد اصلاح و بازنگری قرارگرفته و تا پایان سال نیز بیش از یک‌میلیون و 800 هزار هکتار از این اراضی اصلاح و بازنگری می‌گردد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: در سال جاری قریب دویست هزار هکتار نقشه‌های مختصات جغرافیائی از اداره منابع طبیعی اخذ و در بانک جامع اطلاعات و املاک استان هرمزگان جانمائی شده است.

وی همچنین از اتمام عملیات آرشیو الکترونیک و حذف گردش فیزیکی پرونده‌های ثبتی استان هرمزگان خبر داد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: تسریع در انجام خدمات ثبتی و ارتقاء امنیت اطلاعات و سوابق ثبتی از مزایای آرشیو الکترونیک است.

هاشمی بیان کرد: جلوگیری از فقدان پرونده‌های ثبتی و افزایش عمر مستندات و دسترسی سریع و آسان به سوابق از نتایج آرشیو الکترونیک است.

  مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با وجود الکترونیکی بودن سوابق انتظار می‌رود خدمات ثبتی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

هاشمی در خصوص چگونگی اجرای قانون جامع حد نگار نیز ابراز کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری در قانون بودجه سال ۹۸ کشور اعتبارات موردنیاز در جهت اجرای قانون جامع حد نگار تصویب شود تا در اجرای این قانون خللی وارد نشود.

 وی افزود:هم‌اکنون بیش از ۹۰% از خدمات ثبتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان هرمزگان در پایان عنوان کرد: با تثبیت مالکیت‌ها، بخش زیادی از مشکلات در مباحث حقوقی مرتفع شده و از تجاوز اشخاص به اراضی دولتی و موقوفات جلوگیری می‌شود.



انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: